YOGA  VE AĞRI

Kronik ağrısı olanlar, bu ağrının kişiyi ne kadar rahatsız, mutsuz, güçsüz ve enerjisiz hissettirdiğini çok iyi bilirler. Yoga teknikleri kullanılarak bu ağrıların bir nebze de olsa hafifletilmesi, ilaç dozlarının azaltılabilmesi ve daha dolu, daha mutlu bir yaşam mümkün olabilir.

Aslında yoga egzersizleri ve konsantrasyon teknikleri, vücudu daha sağlıklı ve dirençli kılmak üzere tasarlanmışlardır. Bu şekilde kişi uzun süre hareketsiz kalarak meditasyon yapabilmektedir. İşte oldukça ağrılı olabilecek yanan kömürlerin üzerinde yürüme veya çivilerin üzerine oturma gibi eylemleri ileri yoga ve meditasyonu ileri düzeyde uygulayanlar için mümkün olabilmektedir. Bu tür eylemler günümüzde daha çok şov amacıyla yapılsa da yoganın beyinde ağrılı uyarıyı azalttığı konusunda fikir verebilmektedir.

Günümüzde birçok birey tarafından yoga, sağlıklı yaşamın bir parçası olarak uygulanmaktadır. Yoga egzersizleri vücudun gevşeme, gerilme ve güçlenmesine katkıda bulunur. Yogada kullanılan nefes egzersizleri stres reaksiyonlarının azaltılması ve konsantrasyonun artırılmasını sağlar. Gevşeme ve meditasyon ise vücudu gevşeterek her bireyde bulunan iç enerji ve mutluluğun ince ayarlamasını yapar.

Yogada ağrı azaltılmasını sağlayan en önemli faktörler nefes egzersizleri, gevşeme ve meditasyondur. Bu üç faktör zihnin ağrıdan uzaklaşmasına, vücudun ağrıya karşı geliştirdiği gerginliğin azaltılmasına ve ağrı direncinin artmasına yol açabilir. Eğer fiziksel egzersiz ağrınızı artırmıyorsa, basit yoga egzersizleri kas gevşemesine, dolaşımın düzenlenmesine ve hormonal sistemin uyarılarak endojen ağrı kesici hormonların salınımına katkıda bulunabilir.

Nefes teknikleri dikkatin bir noktada toplanmasını sağlar. Bu da rahat bir pozisyonda oturur ya da yatarken nefesin yavaş, yumuşak ve ritmik bir şekilde alınıp verilme sesidir. Bu egzersizdeki yoğun konsantrasyon aynı anda ağrıya olan dikkati azaltır ve ağrı daha derinlere iner ve dikkate alınmaz. Aynı zamanda nefes egzersizleri zararlı stres reaksiyonlarını tanımayı ve sağlıklı olarak bunlarla başa çıkabilmeye de yardım edebilir.

Gevşeme eğitimi ise adım adım vücudun tüm kaslarını gevşeten bir süreçtir. Bu vücudun doğal bir tepkisi olan ve ağrıya neden olan kas kasılmasına (spazm) karşı bir etki oluşturarak ağrıyı azaltabilir.

Meditasyon eğitimi ise zihnin o anda yoğunlaştığı yerden başka bir boyuta yoğunlaşmasını yani basitçe düşünmemeyi sağlatarak ağrı ile başa çıkabilmeyi sağlayabilir. Günlük meditasyon uygulamalarının iç gücü oluşturarak fiziksel vücudun sorunlarını dengeli bir şekilde algı dışı kalmasına yol açabilir.

Sonuçta yoga teknikleri ağrının yoğun yaşandığı hayatta bir parça da olsa ağrıyı azaltarak huzuru artırabilir.