Tramadol

Tramadol, bir ağrı kesici maddedir ve orta şiddette veya şiddetli ağrıların tedavisi için kullanılır.

Tramadol’ün etki göstermesi için ortalama ne kadar süre geçmesi gerekir?

Ağızdan alınan tablet veya kapsüller, alınan doza bağımlı olsa da genellikle 1 saat içinde etkisini göstermeye başlar. Bu etki yaklaşık 4-6 saat devam eder. Ancak ampul olarak kullanıldığında etki injeksiyondan kısa süre sonra başlar.

Tramadol’ü nasıl kullanmalıyım?

• Tramadol dozunu arttırmadan önce mutlaka doktor veya hemşirenize danışınız.

• İlaçlarınızı düzenli olarak kullanınız; ağrınız iyice şiddetlenene kadar beklemeyiniz.

Tramadol’ü kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

• İlacın birkaç haftalık kullanımından sonra etkili olmadığını düşünüyorsanız eğer, tramadol dozunu arttırmadan önce mutlaka doktor veya hemşirenize danışınız.

• Oturur veya yatar pozisyondan sonra aniden ayağa kalkmayınız. İlacı aldıktan sonra bir süre yatar veya oturur pozisyonda kalmak baş dönmesi, sersemleme veya düşme riskine karşı uygun bir tedbir olabilir, unutmayın.

• İlacı aldıktan sonra bulantı, kusma, sersemlik hissi ya da baş dönmesi hissederseniz, yatar pozisyona geçiniz.

• Eğer almanız gereken dozu almayı unutursanız; hatırlar hatırlamaz alınız, ancak bir sonraki ilaç alma zamanınıza az bir süre kalmış ise bu durumda sadece bir sonraki dozu alınız (ilacı iki kez almış olmayınız)

Tramadol kullandığım süre boyunca kendimi kötü hissedersem ne yapmalıyım?

Böyle bir durumla karşılaşırsanız, en kısa zamanda doktorunuza ve hemşirenize haber veriniz.

Tramadol kullanırken olabilecek istenmeyen etkiler nelerdir?

• İdrara çıkmada sıklık ve aciliyet

• İdrar yapmada zorluk (idrar tutulumu)

• Görmede bozukluklar (bulanık görme)

• Ayrıca daha seyrek de olsa, normalden farklı gayta (dışkı), allerjik reaksiyonlar (deri üzerinde kızarıklık, şişkinlik, kaşıntı), hafıza kaybı, günlük rutin aktiviteleri yapmada güçlük, nefes darlığı, hızlı kalp atışı, el ve ayaklarda his kaybı / karıncalanma / titreme, deri üzerinde gözlenen döküntüler, halusinasyon görme, sersemlik hali / sendeleme gibi durumlar da gözlenebilir.

Tramadol’ü kullandığım süre boyunca doktoruma veya hemşireme hemen bildirmem gereken durumlar nelerdir ?

• Karın ağrısı, mide yanması, karında gaz nedeniyle şişkinlik

• İştah kaybı

• Konfüzyon

• Kabızlık veya ishal

• Aşırı derecede sersemlik / baş dönmesi varsa,

• Ağız kuruluğu

• Bulantı veya kusma,

• Uyumada güçlük

• Deri üzerinde kızarıklık, kaşıntı

Tramadol’ü diğer ilaçlarımla birlikte alabilir miyim ?

Kullanmakta olduğunuz ilaçlar doktorunuz tarafından göz önüne alınarak bu ilaç size reçetelenmiştir. Dolayısıyla almakta olduğunuz diğer ilaçları kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak yeni bir ilacı kullanmaya başlamadan önce, mutlaka doktor, hemşire veya eczacınıza tramadol kullandığınızı söylemeyi unutmayınız.

Tramadol’ü kullanmam diğer sağlık problemlerimle bir sorun oluşturur mu?

Karaciğer veya böbrek fonksiyon bozukluğu ve solunum sorunu varsa kullanılmamalıdır.

Tramadol’ü kullandığım süre boyunca alkollü içecek kullanabilir miyim ?

Hayır. Tedavi süresince alkol ve alkollü içecekler kullanmanız soluk alıp vermenizi zorlaştırabilir ve sersemlik hissinizi arttırabilir.

Tramadol’ü kullandığım süre boyunca dikkat etmem gereken yiyecekler var mı ?

Hayır, normal yemek düzeninize devam edebilirsiniz.

Tramadol’ü nasıl ve nerede saklamalıyım?

25°C’nin altında, oda sıcaklığında, çocukların ulaşamayacakları yerde ve orjinal ambalajı içinde, ağzı kapalı olarak saklayınız.