Kodein

Kodein, opiyat (narkotik) türevi bir ağrı kesici maddedir. Kodein hafif veya orta şiddette ağrıların tedavisi için kullanılır.

Kodein’in etki göstermesi için ortalama ne kadar süre geçmesi gerekir?

Ağızdan alınan kaşeler 30-45 dakika içinde etkisini göstermeye başlar. Bu etki yaklaşık 4 saat devam eder.

Kodein’i nasıl kullanmalıyım?

Kodein’i kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

• Kodein dozunu arttırmadan önce mutlaka doktor veya hemşirenize danışınız.

• İlaçlarınızı düzenli olarak kullanınız.

• Kaşeleri alırken, bir bütün halinde, kırmadan yutunuz.

• İlacı aldıktan sonra bulantı, kusma, sersemlik hissi ya da baş dönmesi hissederseniz, yatar pozisyona geçiniz.

• Mideye yönelik istenmeyen etkilerini azaltmak için yemeklerle veya sütle birlikte alınız.

• Aniden ayağa kalkmayınız. Oturur veya yatar pozisyondan sonra yavaşça ayağa kalkınız. İlacı aldıktan sonra bir süre yatar veya oturur pozisyonda kalmak baş dönmesi, sersemleme veya düşme riskine karşı uygun bir tedbir olabilir, unutmayın.

• Kabızlık hissettiğinizde beslenme düzeninizde lifli yiyecekleri arttırmanız ve bol sıvı tüketmeniz, şikayetlerinizi azaltabilir, unutmayınız.

• İlacı uzun süre kullandıktan sonra, aniden kesmeyiniz. Vücudunuz bu ilaca tolerans geliştirdiği için kullanımını aniden kesmeniz durumunda; bulantı, kusma, vücutta ağrılar gibi durumlarla bir süreliğine karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu yüzden gerektiğinde, ilacınızın dozu doktorunuz tarafından azaltılarak, kodeini kullanmayı bırakmalısınız.

• Yukarıdaki nedenler dolayısıyla, mutlaka doktorunuzla görüşün ve zaman içinde dozu azaltarak ilacı kullanmayı bırakınız.

Kodein kullandığım süre boyunca kendimi kötü hissedersem ne yapmalıyım?

Aşırı uyku hali hissederseniz, rahat nefes alıp verme ile ilgili bir sorun yaşarsanız veya ağrınızda bir iyileşme olmazsa, en kısa zamanda doktorunuza ve hemşirenize haber veriniz.

Kodein kullanırken olabilecek istenmeyen etkiler nelerdir?

• Sersemlik hali, baş dönmesi

• Bulantı ve kusma (özellikle ilacın alınmasını takip eden birkaç gün içinde)

• Karın ağrısı, kabızlık

• Nefes almada güçlük, öksürük refleksinin baskılanması

Kodein’i kullandığım süre boyunca doktoruma veya hemşireme hemen bildirmem gereken durumlar nelerdir ?

• Nefes almada zorluk çekiyorsanız,

• Aşırı derecede sersemlik / uyku hali hissi varsa.

Kodein’i diğer ilaçlarımla birlikte alabilir miyim ?

Kullanmakta olduğunuz ilaçlar doktorunuz tarafından göz önüne alınarak bu ilaç size reçetelenmiştir. Dolayısıyla almakta olduğunuz diğer ilaçları kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak yeni bir ilacı kullanmaya başlamadan önce, mutlaka doktor, hemşire veya eczacınıza kodein kullandığınızı söylemeyi unutmayınız.

Kodein’i kullanmam diğer sağlık problemlerimle bir sorun oluşturur mu?

Ülseratif kolit (karın ağrısının eşlik ettiği mukuslu/ sümüklü ve irinli gayta), üst solunum yolu tıkanıklığı, akut astım ve solunum depresyonu olan durumlarda kullanılmamalıdır.

Kodein’i kullandığım süre boyunca alkollü içecek kullanabilir miyim ?

Hayır. Tedavi süresince alkol ve alkollü içecekler kullanmanız sersemlik hissinizi arttıracaktır ve soluk alıp vermenizi zorlaştıracaktır. .

Kodein’i kullandığım süre boyunca dikkat etmem gereken yiyecekler var mı ?

Hayır, normal yemek düzeninize devam edebilirsiniz. Ancak kabızlık hissederseniz lifli ve posalı yiyecekler tüketmeniz, şikayetinizi hafifletecektir. Eğer buna karşın düzelmezse doktorunuz ya da hemşirenize başvurunuz.

Kodein’i nasıl ve nerede saklamalıyım?

25°C’nin altında, oda sıcaklığında, çocukların ulaşamayacakları yerde ve ağzı sıkıca kapatılmış olarak, koruyucu paketi içinde saklayınız.